Thursday, July 24, 2008

TENTANG CINTA - 02 APRIL 2008

Ada hal-hal yang tak ingin kita lepaskan..
Seseorang yg tidak ingin kita tinggalkan..
Tapi melepaskan bukan akhir dari dunia..
Melainkan awal suatu kehidupan baru..
Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis..
Mereka yang disakiti..
Mereka yang telah dan tengah mencari..
Dan mereka yang telah mencuba..
Kerana merekalah yang bisa menghargai betapa pentingya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka..
Cinta yang sebenarnya ada..
Adalah ketika aku menitiskan air mata..
Dan masih perduli terhadapnya..
Takkala ketika dia tidak langsung memperdulikakan aku..
Sebaliknya aku menunggunya dengan setia..
Takkala ketika dia mulai MENCINTAI ORANG LAIN..
Dan aku masih saja bisa TERSENYUM..
Dan berkata..“AKU TURUT BERBAHAGIA UNTUKMU”..
Apabila cinta tidak lagi bertamu..
Bebaskanlah diriku..
Biarkan hatiku kembali gersang..
Aku mungkin sedar..
Dalam aku menemukan cinta..
Aku juga kehilangannya..
Tapi ketika cinta itu mati..
Aku tidak perlu mati bersama cinta..
Ketahuilah..
Orang yang bahagia..
Bukanlah mereka yang selalu mendapatkan keinginannya..
Melainkan mereka yang tetap bangkit..
Bangkit ketika mereka jatuh..
PENYESALAN tidak seharusnya ada..
Percayalah..
CINTAKU akan tetap ada di hatinya..

No comments: