Thursday, July 24, 2008

ROMANSA CINTA DUKA - 07 April 2008

Wahai para penyair dari anak penyair..
Jiwa dan cintaku memiliki ketulusan dan halnya mencintai kekasihku..
Dan jiwaku pun memiliki ketulusan dalam halnya ketika jika dia meninggalkan aku..
Wahai penyair dari penyair..
Jika aku mengingati namanya..
Tubuh dan jiwaku merasa sedih..
Kadang hatiku menangis..
Dia jualah yang membangkitkan jiwaku yang tersembunyi..
Wahai penyair dari penyair..
Jikalau aku mencuba untuk mengingatinya.. Aku sungguh-sungguh inging menangis kerana rindu..
Bintang hilang dalam gelapnya pantai..
Angin tak mahu tahu..
Aku gigil membeku..
"Raba sisi dinding langit"..
Dia menggertak..
Lelah.. patah..
Hampa..
Aku letih..
Kemana hilangmu?
Sedang sesat aku mencarimu..
Kemana jiwamu kau bawa..
Sedang aku di sini memanggilmu..
Aku lelah sayang..
Lelah dalam mencari hilangnnya cintamu terhadap ku..

No comments: